Mot nästa resmål...

Det blev tyvärr inget inlägg med bilder igår och därför lägger jag in ett nu på morgonkvisten ( visserligen kvällskvisten för er där hemma). Gårdagen var mycket intensiv och jag slocknade i fotöljen kl halv elva medans vi tittade på fontänshowen. Men det är inte konstigt då man är uppe från kl åtta på morgonen och sen ränner runt hela dagarna.

Gårdagen börjades i allafall med frukost på vårt andra hotell. Det blev en Club Sandwich med omlett, ost, skinka, tomater och riven rostad potatis. Som ni hör låter det mycket och det var JÄTTE mycket. Vi orkade såklart inte äta upp allt men det var super gott.


Sen var det dags att köra till The Bellagio. Vi står utanför The Venetian och väntar på att de ska löra fram vår bil. Som ni ser är det fantastiska takmålningar under det ak där de kör fram alla bilarna.


Väl framme i vårt nya rum med ännu en fantastiskt skön säng...


Och en underbar utsikt över sjön och fontänerna som pryder framsidan av hotellet.


Såhär såg fontänshowen ut innan jag precis somnade. Som ni ser har vi också hotellet Paris mittemot med ett mini Eifeltorn och en mini triumfbåge. Mini är de egentligen inte, men de är betydligt mindre än orginalen :)



Gottegris som man är kunde jag inte låta bli att köpa en donut från välkända Krispy Kreme. Det sägs att de ska ha USA's godaste munkar, men jag kan nog säga att jag tycker McDonalds chokladmunkar hemma i Sverige var mycket godare...



Sen bar det av till lite sightseeing igen. Destinationen var New York New York där hotellet är byggt som skylinen och det finns ett mini Time Square. Hotellet var väldigt rörigt invändigt då det skulle ge en känsla av New York med Townhouses och massa skyltar och dylikt.


Det fanns till och med en mini Brooklyn Bridge. Som sagt varför ska man åka världen över för att se de mest kända byggnaderna/ platserna när allt finns samlat i en och samma stad? haha....


Nästa hotellet vi besökte var det allra nyaste och dyraste i Las Vegas. Den öppnades för en vecka sedan och heter Encore. Här står Kalle i lobbyn som var uppbyggd som en stor vacker trädgård.


Där golvet pryddes av vackra fjärilar i mosaik och dessa gick genom hotellet till och med i heltäckningsmattan.


Därefter besökte vi Wynn som ägs av samma ägare som Encore. Byggnaderna såg identiska ut utanpå, men det var invändigt som det skiljdes åt.


Jag har funderat mycket. Som en gemensam nämnare för alla hotellen som vi besökt i Vegas finns det drakar och kinalyktor. Sen kom jag på det är ju snart Kinesiskt nyår! Här står jag i lobbyn på The Wynn med en stor drake ovanför mitt huvud.


Väskorna är nu packade och vi ska snart gå ner och äta frukost. Sen fortsätter vår resa mot San Fransisco. Vi kommer nog inte vara framme där förräns imorgon. Eftersom det är en tolv timmars bilresa har vi sagt att vi stannar en natt på vägen och fortsätter dagen efter.

Love Stina

Kommentarer
Postat av: mami

Idag har jag tittat minst fyra gånger innan inläggen kom :) tack, tack...Fortsatt trevlig resa och kör försiktigt i det stora landet :)

förrästen...angående de stora portionerna, ni kan beställa en och dela på den, fråga efter extra talrik...det är inget konstigt i USA. Det svåra är om ni inte är sugna på samma :)

Längtar efter nästa inlägg...kisarna verkar må bra. puss o kram från oss

2009-01-17 @ 22:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0