Vägen till Änglarnas stad...

Kl 12.00 efter utcheckning påbörjades våra lilla trip tillbaka till Los Angeles. Givetvis hade vi vår kompis fulladdad med bra låtar för att underhålla oss några timmar framöver.


Efter två timmar blev vi hungriga och fick därför köra av motorvägen för att att något lätt. Det blev Bagels med tonfiskröra. Jätte gott var det, men det var inte så enkelt för Kalle att le med munnen full av mat :)


Strax därefter körde vi på Highway 1 som går längs med kusten från San Fransisco till Los Angeles. Det var då vår roadtrip började på riktigt. Längs med hela denna vägen fanns det små rastplatser där man kunde stanna och fotografera. Dessa nyttjade vi flitigt...



Vi gick ner om stranden en snabb sväng och jag var bara tvungen att doppa tårna. Det var varmt i luften och det såg varmt ut i vattnet, men ack vad jag hade fel...


Och på vägen upp fick jag lite fnatt.


Ännu en rastplats där vyn var fantastisk, tyvärr kom den inte med på bild.


Jag lutar mig mot en sten för ett ögonblick för att kunna njuta av solen.


Sen blev det så varmt att vi passade på att cabba av. Första gången under denna resan :)


Vågorna slåg så hårt mot stranden så att det bildade ett dis. När man ser sådanhär vacker natur får man ett riktigt lyckorus i hela kroppen. Många gånger ville jag och Kalle inte lämna rastplatserna alls utan bara vara kvar och njuta.


Det är inte lätt att hålla rätt på håret när man har det ner cabbat. Fick köra en tillfällig 60-tals look. Dock flög sjalen givetvis ner när jag tryckte av kameran. Inte enkelt som sagt :)


Dags för drickapaus och Kalle avnjuter några klunkar Coca- Cola.....


Medans jag njuter av den vackra utsikten. Jag kunde inte få nog som sagt :)


Hipp som happ körde vi förbi en strand där vi trodde låg en massa stora stenar. Men vi hade fel, när vi stannade och kom närmre var det stora Elefantsälar! Har aldrig sett de i verkligheten och inte i dess naturliga miljö. Helt fantastiskt! De bara låg och vila sig,skrek, skvätte sand över sig och bara latade sig. Men jag kan nog inte kalla de för några vackra djur...


Här ser ni en elefantsäl familj. Pappa till vänster som skvätter sand över sig, Bebis i mitten och mamma till höger.


Kalle fick ta ett kort på mig med alla sälarna i bakgrunden, det var en del :)


Vi tyckte inte att vi hade varit där så länge, men helt plötsligt var solen påväg ner.


Fick ett jättebra foto på Kalle i solnedgången från vårt sista stopp vid kusten innan helkörning till LA.


Givetvis kurrade magen till igen. Denna gången fick det bli ett snabbt stop McDonalds, mer amerikanskt kan det inte bli...


Efter nio timmars bilresa är vi äntligen framme i LA och vårt hotell Ramada. Jätte mysigt litet hotell i hjärtat av Hollywood. Bilresan skulle gått på fem och en halv timme, men eftersom vi stannade så mycket på vägen tog det längre tid. Trots det tog hårt på Kalle är vi överens om att det var det värt.


Kan inte förstå hur snabbt tiden går och nu är det dags att lägga sig igen. Vi har inte bestämt oss riktigt ännu vad som ska göras imorgon, men vi får gå genom listan vid frukosten.

Love Stina

Kommentarer
Postat av: Blondhead

Two blonde´s, two heads & two lifes.

Två blondiner en blogg.

Du kommer inte ångra dig.

Det här är bara början, våra liv; http://blondheads.blogg.se

2009-01-21 @ 11:38:57
URL: http://blondheads.blogg.se/
Postat av: Bea

Hej Stina!

Vad kul ni verkar ha det! Jag är inte ett dugg avundsjuk lögn hrm...=) Väldigt roligt och läsa bloggen, då ni berättar allt så utförligt med både ord och bilder!

Jag sade i julas att du skulle skicka mig adressen där ni lägger upp bilder från resan, men jag fick aldrig det =( Du kanske glömde det... I vilket fall så fick jag den av farfar istället! Ha nu en fortsatt trevlig resa!

Puss och kram

2009-01-21 @ 14:14:31
Postat av: b

Jora så är det!:)

Fin blogg btw, like it

2009-01-21 @ 18:29:50
URL: http://blondheads.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh, vad avundsjuk jag blir! Ni verkar ha det underbart :)

2009-01-21 @ 19:21:25
URL: http://mialindberg.blogg.se/
Postat av: stockholmsjenna

ååh, nu borde stannat i Pismo Beach om ni inte gjorde det. har familj där :) underbart ställe.

hur varmt är det där nu?

2009-01-21 @ 20:25:24
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Lollo

vad härligt!

2009-01-21 @ 21:58:08
URL: http://confessionsbyme.blogg.se/
Postat av: mami

Hallo igen! skönt att veta att ni är framme i LA! Ni verkar ha det kul och det ska ni ha även i fortsättningen...kul med ännu fler roliga bilder. Kram på er från oss

2009-01-21 @ 22:25:44
Postat av: Kerstin

Hallå snyggingar! Va härligt det ser ut! La dolce vita:) Eller? KRAM





2009-01-21 @ 22:28:27
Postat av: Frida

Åh, vad kul ni verkar ha ! Blir riktigt avis.

Vad är det förresten för priser på McDonalds i USA ? Har hört att man kan få en meny för lite drygt 20 kr, men det kanske inte är sant ? :P



mvh

2009-01-21 @ 23:47:14
URL: http://fwin.blogg.se/
Postat av: S

Åh,vad härligt det ser ut att vara! jätte härliga bilder,& va coolt det där med elefantsälarna:D + jösses vilken snygg bil!

2009-01-22 @ 11:03:24
URL: http://equipajedemano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0