Hur långt får vi lov att gå?!

Satt och tittade på Kalla Fakta som granskade dunindustrin. Jag klarade inte av att titta i mer än 5 minuter innan tårarna började rulla ner från min kind och magen knöt sig. Det var så hemskt att se hur gässen plockades levande och sedan veta att de skulle bära på smärtan.

I Sverige är detta förbjudet, men ändå köper vi in produkter från de länder som låter detta ske. Hur långt får vi lov att gå egentligen? Har människor inget sunt förnuft i kroppen? Veterinären jämförde gässens känsla med plockning utav vårt hår på huvudet, bara att det sker över hela deras kropp. Vi skulle aldrig utsätta någon medmänniska för detta, varför ska man då utsätta försvarlösa djur för det. Ilskan inom mig är stor just nu. Och jag är oerhört glad över att jag inte äger varken duntäcken eller dunkuddar, för då hade jag inte kunnat sova inatt!



Love Stina

Kommentarer
Postat av: SEX AND THE CITTY

Tycker också det där med dunindustrin är sjukt. Jag själv vägrar vinterjacka fram till att det blir kallt på riktigt i Stockholm. För det har det fan inte varit senaste två åren :P folk är kinkiga!



---

Tävla om en mini-goodiebag i min blogg om du vill :)

2009-02-01 @ 21:02:40
URL: http://sexandthecitty.blogg.se/
Postat av: Perfektion

ja de är ju de jag menar.. fint, vem som helst får tycka att jag är ful. men säg de rakt ut då liksom. allt väl?

2009-02-01 @ 22:40:28
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är lungt. Jag tycker du har en underbar blogg.

2009-02-01 @ 22:51:39
URL: http://pkfs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0