Se, känna, höra och smaka Las Vegas...

Det är det vi har gjort idag. Vi har fortsatt vår lilla rundtur bland de större och mest kända hotellen på strippen. Vi började med världens största hotell; MGM Grand och det var stort det vill jag lova. Både invändigt och utvändigt.


Kalle poserade snyggt framför deras "maskot"; lejonet. Lejonhuvudet gick genom hela foajén i kopparplattor. Vilka detaljer!


Därefter begav vi oss till grannhotellet Hooters, mest för att Kalle var nyfiken :) Där möttes vi dock ev en stor besvikelse. Litet hotell och restaurangen/ baren var  inte alls som det brukar vara på filmduken. En kort visit och utan bilder var nästa destination Luxor. Ett hotell vi funderade på att bo på från början. Mycket vackert hotell och även här fantastiska detaljer för att höja stämmningen. Vill bara påpeka att detta är två statyer var för sig, bilden kan misstolkas :)


Kalle blev lite nyfiken på om "vakten" hade några underkläder och jag tog bild på det direkt...


Från Luxor fanns det en lufttunnel över till vår nästa sevärdhet nämligen The Excalibur. Ett hotell med riddar tema, utifrån liknar det ett stort fort, döö coolt. Vädret var helt underbart och solen sken. Givetvis glömde jag solglasögonen på rummet, därav den fina minen på bilden :)
 

Efter en lång dag och lång rundtur blev det även lite tid över till shopping. Tog en taxi till Ceasars Palace som har ett shopping centra inbyggt i hotellet i storlek med Center Syd. Butikerna däremot är helt annorlunda. Här hittar du bl a Gucci, Dior, Valentino, Tiffany & Co m fl. Själv passade jag på att handla i min favorit underklädes butik; Victoria's Secret. Nu har jag nog underkläder för tre år framöver i allafall...


Och när vi ändå var här blev det också inhandling utav tvål från Bath and Bodyworks. Nu finns även det på lager hemma ett tag iallafall tills nästa gång någon besöker staterna och får en beställning med sig :)

I akvariumet bakom mig fanns det en lite "annorlunda" fisk. Det uppstod då en liten diskussion mellan mig och Kalle som gick så här:

Kalle: Titta bakom dig Stina, det måsta vara den fulaste fisken på hela stället.
Jag: Haha en Pinochio fisk!
Kalle: Aww, undra varför den är så ful och vad ska den ha den långa näsan till?
Jag: Jag vet inte, den kanske bara är född sån.
Kalle: Är den det måste den vara världens fulaste fisk!
Jag: Men den är ju rätt söt i alla fall.
Kalle: Nej! Kom så går vi haha...


Stackars fisken... aja. Det var allt för idag, nu är det sängen som väntar (igen). Imorgon är det sista dagen i Vegas så vi får väl se vad som händer då. Vi har ett par hotell till som vi inte har besökt, men som står på vår lista.

Love Stina

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej hej igen...ja det har blivit rutin och läsa er blogg...jag tycker fisken liknar någon men kommer inte på vem. Nu undrar jag, hadde vakten något under Kalle??? hehe. Kram









2009-01-16 @ 17:53:34
Postat av: mami

hej igen...det blev till ett beroende detta. Jag längtar hem efter jobbet för att få titta på era inlägg. och så läser jag och tittar om och om igen. Ja, ja...jag tänkte väl, att snart måste det bli lite shopping också...he,he. Får ni plats med allt i den fina lilla bilen :)? Kramar från oss

2009-01-16 @ 23:10:50
Postat av: mobro

Hej på er. Vi ser att ni har det väldigt trevligt där ute, hoppas att det fortsätter lika fint. Hehe...Kalle, din lilla nyfikenhen...gav det nå´t? Fisken är också värkligen konstig men håller med att det liknar Pinochio. Ha en underbar vistelse. Kram, Pika/Dika

2009-01-17 @ 09:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0